Laura in Seattle!

Halloween!

Na wekenlang overal pompoenen te hebben gezien, pompoen gegeten en pompoenkoffie gedronken te hebben was het gisteravond dan eindelijk echt Halloween! Wat een groot feest was dat! Carmen, Josefina en Eva kwamen al vroeg naar mijn huis om alvast even een paar wijntjes te drinken en ons voor te bereiden. Ik heb vorige week in een tweedehands winkeltje erg goedkoop een soort van Heidi jurk op de kop kunnen tikken dus ik was verkleed als Heidi. Na het omkleden gingen we naar Ellinor, een Zweeds meisje dat hier vlakbij woont en die een preparty met pumpkin carving gaf. Daar hebben we ook even een wijntje gedronken en gekeken hoe zij de pompoenen aan het bewerken waren, maar daarna werd het toch echt tijd om naar Capitol Hill te gaan waar het grote feest plaatsvond. Echt iedereen die we tegen kwamen gisteravond was verkleed, wat vooral in de bus erg grappig was. Het feest was super, was erg leuk om de internationale studenten allemaal verkleed te zien. Vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen en daarna heb ik mijn midterm exam afgemaakt, want dat moet ik morgen inleveren. Vanmiddag heb ik heerlijk van het zonnetje genoten en nog maar weer een Pumpkin Spice Latte gehaald bij Starbucks omdat die toch wel erg lekker is.

De afgelopen weken heb ik redelijk wat gestudeerd, maar gelukkig had ik genoeg tijd om ’s avonds leuke dingen te doen. Vorige week ben ik met wat Amerikaanse studenten een avond naar een Duitse kroeg geweest. Ze zijn hier ontzettend fan van Duits en Belgisch bier en ik kon dan ook kiezen tussen een halve liter en een literglas. Gelukkig kon ik de volgende ochtend uitslapen! Ik ben ook naar de bioscoop geweest, naar Love Happens want die film is hier in Seattle opgenomen. Was erg leuk, want de Space Needle en Pike Place Market waren erg vaak in beeld dus achteraf hadden we echt het gevoel dat we in een moviescene wonen hier! Afgelopen dinsdag ben ik naar een concert geweest van een Zweedse band genaamd The Sounds, want Eva is groot fan van hen en ze vroeg of ik mee ging. Ondanks dat ik de muziek helemaal niet kende, was het een superavond en heb ik me erg vermaakt. De twee bands in het voorprogramma hadden een erg gave show en The Sounds zelf waren super!

Maandag kreeg Ban Ki Moon, de secretaris generaal van de VN, hier aan de University of Washington een eredoctoraat. Ik was uitgeloot voor een kaartje dus ik stond buiten in de rij te wachten om de ceremonie op een scherm te zien, maar gelukkig kwam ik iemand tegen die een extra kaartje had. Na natuurlijk het Amerikaanse volkslied en veel muziek heeft Ban Ki Moon een speech gehouden over zijn functie en de rol van de VN. Hij vertelde dat hij zelf tevergeefs geprobeerd heeft aangenomen te worden bij de UW als student en dat hij daarom nu dus erg blij was met zijn eredoctoraat! Het was erg gaaf om hem live te zien speechen, ben blij dat ik er bij kon zijn.

De Mexicaanse griep is hier nog steeds erg veel in het nieuws en inmiddels heeft mijn huisgenoot Sofia het ook gehad. Ik ben zelf niet ziek geworden, dus zo besmettelijk is het toch ook weer niet. Alle studenten hebben een flu kit gekregen van de universiteit. Alle tentamens zijn take home exams om te zorgen dat niemand een tentamen hoeft te missen en alle colleges worden opgenomen en zijn af te luisteren op internet. Ze zijn hier ontzettend klaar voor een grote uitbraak van de swine flu.

Over twee en een halve week is Kasper hier! Hij komt de 18e ’s avonds aan en hij blijft twee weken. Ik vind het erg leuk dat ik hem hier alles kan laten zien en aan veel mensen die ik hier heb ontmoet kan voorstellen. We gaan een weekend naar Vancouver en met Thanksgiving gaan we naar Salem in Oregon, waar de ouders van mijn host Katie wonen. De komende weken ga ik dus proberen om nog even wat dingen af te maken, zodat ik als Kasper hier is niet hoef te studeren. Komende donderdag ga ik met Carmen en Josefina naar het Boeing museum, heb gehoord dat het erg indrukwekkend is. Iedereen is klaar met de midterm exams volgend weekend, dus dan zullen er vast weer een paar leuke feestjes gegeven worden. Genoeg leuke dingen dus weer op de planning!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Mirjam

Hey Laus!

Weer een leuk verhaal. Mooi dat halloween zo leuk was en gaaf dat Kasper komt! De foto's zijn leuk om te bekijken, je ziet er grappig uit als heidi :).

Liefs Mirjam

Jettie

Lieve Laus,

Wat schrijf je toch leuk!! Je Heidi outfit is top, de kleur staat je prachtig! In Soesterberg wordt ook Halloween gevierd, daar hebben jaren Amerikanen gewoond, er was/is zelfs een hele Amerikanenwijk, met Amerikaanse huizen, grote carports, twee badkamers per huis en brede trappen mét bordes.De Amerikanen zijn weg, maar in die wijk wordt de Halloween traditie voortgezet!
Hier is alles oké, heb komende week een drukke week, zes dagen werken en morgenavond cursus voetreflexologie. Felix heeft inmiddels zijn winterjas al aan, het wordt hier langzamerhand ook wat kouder.
Fijn voor je dat Kasper komt, geniet er lekkker van!!!

Dikke kus van Jettie

Nienke

Haha, wat ben je leuk als Heidi:) Nu maar hopen dat dat Halloween feestje geen enorme besmettingshaard was van de flu.. want je moet natuurlijk wel helemaal topfit zijn als Kasper komt:) Viel Spass!!

Dikke knuf!

Esther

Hey! Leuk verhaal, mooi dat je het nog zo naar je zin hebt! Toevallig ben ik ook groot fan van de Sounds, ben er es heen geweest in Amsterdam, hebben ze nog steeds een hyperactieve pianist? ;) Leuke foto's ook!
Geniet er nog even van he, voor je het weet ben je weer terug!
xx

Karin

Hey Laura,

zo te horen heb je het erg goed naar je zin daar.
Super om Halloween echt een keer mee te maken.
Nog even en dan komt Kasper. Veel plezier samen en tot gauw.

Liefs Karin

Carmen

Your new picture on the first page is great! Who took it? The person must be a really good photographer! :P

Laura

Thanks! I think it was made by Carmen, a girl from Germany, I don't think you know her ;)

Carmen

:)

Lise

Hey Laura!

Ik dacht laat ik ook maar eens jouw verhalen lezen uit Amerika en volgens mij vermaak je je er echt prima:D Als ik het zo lees is het echt jammer dat wij hier geen Halloween vieren. Lijkt me geweldig om mee te maken. Ik ga wel Thanksgiving vieren dus de yamms zijn al gekocht;)
Nou ik wens je veel plezier nog met je lover en de laatste paar weken. Maar dat gaat vast allemaal goed komen. En ik denk dat ik je misschien wel met oud & nieuw zie!
Dikke kus Lise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!