Laura in Seattle!

Vancouver Island!

Dag laiverds!

Afgelopen week was weer een erg leuke en vooral drukke week. Samen met Carmen, een meisje uit Duitsland, heb ik Seattle verder verkend. We zijn naar Ballard geweest, een buurt in het noorden van Seattle waar een gigantische fish ladder gebouwd is om zalmen te helpen omhoog te zwemmen tegen de stroom in. Ook hebben we het International District bezocht, eigenlijk hetzelfde idee als Chinatown, en zijn we naar het Discovery Park geweest waar we een erg mooi uitzicht hadden over de Puget Sound en de Olympic Mountains. Donderdag heb ik een boat cruise gemaakt door de baai met alle internationale studenten, wat erg gezellig was en vooral erg zonnig!

Afgelopen weekend ben ik naar Vancouver Island in Canada geweest! Het was een erg gezellig weekend in een fantastische omgeving. Zaterdagochtend vroeg stapte ik met Carmen, Josefina en Amelie op de ferry naar Victoria, een vrij grote stad op het zuidelijkste puntje van Vancouver Island. De stad Vancouver ligt trouwens niet op Vancouver Island, maar op het vasteland. Omdat we nogal lang moesten wachten bij de douane van Canada zaten we behoorlijk in de stress over onze huurauto, die we voor 12 uur moesten ophalen. Gelukkig waren we net op tijd bij Hertz, want het is niet zo makkelijk om een auto te huren als je jonger dan 25 jaar bent. Nadat we de auto hadden opgehaald zijn we gelijk een behoorlijk stuk naar het noorden gereden met veel tussenstops om foto’s te maken van de prachtige omgeving. Het eiland is ontzettend groen en er zijn erg veel meren en bossen. We hebben gewandeld in twee nationale parken. Het eerste park was een regenwoud, met veel varens op de grond en hoge loofbomen. Het tweede park was heel anders met veel watervallen en een rivier. Hierna vonden we een hostel in een stadje midden op het eiland. De eigenaar van het hostel vertelde ons dat als we beren wilden zien we de volgende ochtend heel vroeg naar een bepaald punt bij een rivier moesten rijden en dat we er dan misschien wel eentje zouden zien. De volgende ochtend zijn we dus erg vroeg opgestaan om beren te spotten. Het is best vreemd om naar beren te zoeken, omdat je ze erg graag wilt zien en ze toch ook wel erg gevaarlijk kunnen zijn. Nadat we een tijdje bij de rivier hadden staan kijken dook er ineens een prachtige black bear op aan de andere kant, waar we toch wel een beetje van schrokken want er was helemaal niemand in de buurt. Dit was natuurlijk een fantastisch begin van de dag!

Daarna zijn we naar de westkust van het eiland gereden, naar het Pacific Rim National Park wat eigenlijk het mooiste gedeelte van het eiland is. Hier hebben we ook weer veel gewandeld langs de kust en door het regenwoud. Er zijn op het eiland verschillende soorten regenwoud aanwezig op kleine afstanden van elkaar, wat erg gaaf was om te zien. Het regenwoud waar we vandaag waren had een heel ander soort bomen, allemaal kleine soort van kerstboompjes waar je overheen kunt kijken. We hebben lang op het strand gezeten om nog een beetje van de zon te genieten, want ook in Seattle is het inmiddels een beetje herfst geworden. Daarna zijn we terug gereden naar een stadje vlak boven Victoria, omdat we de volgende dag de auto weer op tijd moesten inleveren. ’s Avonds waren we erg moe maar hebben we toch nog een paar wijntjes gedronken in ons motel.

Maandagochtend zijn we naar Chemainus gereden, een stadje dat wereldberoemd is om de zogenaamde murals. Elke muur in de stad is beschilderd met prachtige kunstwerken, wat een erg apart gezicht is. Daarna zijn we doorgereden naar Victoria om de auto in te leveren en de stad te bekijken. Na drie dagen geen wolkje aan de lucht te hebben gezien was het even wennen toen het begon te regenen, maar gelukkig waren er in Victoria genoeg gebouwen van binnen te bekijken, zoals het Parliament Building en The Empress, een van de duurste hotels in Canada. Hierna zijn we weer op de ferry naar Seattle gestapt.

Morgen beginnen de colleges en dat zal zeker even wennen zijn na alle leuke dingen die ik heb gedaan. Ik hou jullie op de hoogte! Meer foto’s volgen zeer binnenkort!

Mar

Hi schat!
Wat een verhalen weer! Super gave tripjes!
Ben benieuwd hoe je colleges bevallen.. Gister weer vanouds TF gehad, vorige week ging t niet door :S Ernstig!!! Ik heb trouwens mn haar eraf ;) Weet niet of t in december nog zo kort is, haha. Wel leuk, een soort bobje!
1e wedstrijden zijn ook binnengekopt!
Good luck met leren daar!! Heb er t volste vertrouwen in!

KUs!!

Sanne

hahahaha ik ben ook in Chemainus geweest! en natuurlijk vancouver island.

leuke verhalen laus! geniet ervan kus

Hanneke

Wauw wat is het daar mooi, zo op de foto's te zien! Heb je de beer ook gefotografeerd? Succes met de eerste lessen!

Liefs

Mirjam

Hey, echt leuk om al je verhalen te lezen. Ik kan me wel voorstellen dat colleges straks wel even wennen zal zijn na al die leuke dingen bezocht te hebben.

Heel veel succes en vooral veel plezier!

inge

het zal wel wennen zijn volgende week, maar je hebt in een korte tijd al wel veel gezien en gedaan
wellke studie ga je eigenlijk volgen daar?
ik begin maandag weer met werken, heb er nog niet echt zin in
ik hoor het wel, succes
lfs inge

Melanie

Hey meis!

Leuk verhaal zeg!! Wow, jij hebt wel een beer gezien!! Wij hoopten erop (waren er bang voor) maar niet gezien, haha! Hoop dat je classes goed bevallen. Ben echt benieuwd naar Vancouver Island! Mooi dat je het ook zo naar je zin hebt! En hoe was de baseball game?? Tot snel! Ga nu op stap, meisje jarig :D

Liefs, xxx,
Mel!!

Roelie & Mekke Jan.

Moi Laura,

Weer een mooi verslag en je hebt weer heel wat gezien en beleeft, je reist heel wat af.
Ook de foto;s waren mooi.
En nu maar aan de studie , weer heel wat anders.
Veel succes.

Liefs Roelie & Mekke.Jan.

Rein

Hee Lauri!

Superleuke verhalen! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar. Als ik dit allemaal zo lees kan ik ook haast niet wachten om te gaan!
Geniet ervan daar en succes met je eerste classes!

dikke kus Rein

Jettie

Lieve Laus, how's life in the States? De tijd vliegt en je bent aan het college volgen nu hè?
Even uit het reizen/feest/eetritme!
Hier alles oké! Felix ligt te snurken op de bank!
Ben nu heerlijk twee dagen vrij! Het theaterseizoen begint weer, vrijdag eerste voorstelling.
Maandagavond naar Paul de Leeuw en Cor Bakker, een intiem concert, in de studio in Almere. Heb nu twee cursusavonden voetreflexologie gehad, er volgen nog twee. Is leuk en interessant. En tussendoor werk ik ook nog! Dag Laus, succes met alles, dikke kus van Jettie