Laura in Seattle!

Introductie

Hey!

Sinds mijn vorige verhaal heb ik alweer een hoop meegemaakt. De hele week waren er ontzettend veel introductie activiteiten en die gaan de komende week ook nog door. Voel me inmiddels wel aardig geïntroduceerd, maar het zijn allemaal leuke dingen om te doen en de classes zijn nog niet begonnen, dus het is wel leuk dat er van alles georganiseerd wordt.

Ik zal even vertellen wat ik de afgelopen week allemaal heb gedaan. Woensdag was Katie jarig en zijn we naar de Target geweest, waar ik allerlei dingen voor mijn nieuwe kamer heb gekocht. Er stonden al wel een bed, een kast en een bureau in maar verder was het nog erg leeg natuurlijk. Ik zal wel even een paar foto’s maken als ik het allemaal heb ingericht. Ook was het woensdag Opening Day, het begin van de introductie voor internationale studenten. Er waren erg veel speeches, maar gelukkig was er ook een breakfastbuffet. Donderdag was het International Welcome Night, een receptie bedoeld om de hosts te bedanken. Het was een erg leuke avond, met weer veel speeches maar ook veel wijn en weer een buffet. Bij alles wat hier georganiseerd wordt is er altijd een hoop gratis eten te krijgen, dat bevalt me wel. Er waren erg veel mensen en het was leuk om de andere hosts te zien, vooral families die een stukje buiten Seattle wonen. Daarna ben ik met Zach, een vriend van Katie en Edin, een Bosnische student naar een uitzichtpunt gereden om Seattle by night te bewonderen.

Vrijdag was de Seattle Challenge. We werden opgedeeld in teams van vier om vervolgens allerlei punten in de stad te gaan vinden. Gelukkig was het weer erg mooi, net als de rest van de week. Vrijdagavond gaf Katie een pajamaparty voor haar verjaardag, wat erg gezellig was! We hebben Indiana Jones gekeken en heel veel gegeten. Helaas moest ik zaterdagochtend alweer vroeg opstaan voor het introductiekamp. Het was behoorlijk ver rijden naar Whidbey Island, een schiereiland in de Puget Sound, de baai bij Seattle. We sliepen in oude legerbarakken aan de kust, genaamd Camp Casey. ’s Middags hebben we gehiked en ’s avonds was er een groot kampvuur en hebben we veel liedjes gezongen en marshmallows geroosterd. Zondag was het ontzettend warm en ging ieder land een toneelstukje doen. Dit duurde nogal een tijdje, omdat er 35 landen aanwezig waren op het kamp. Het was een superleuk weekend, heb weer veel nieuwe mensen leren kennen! Gelukkig heeft iedereen hier Facebook, wat erg handig is om dingen af te spreken en foto’s uit te wisselen.

Gistermiddag was de pubquiz. Ik dacht dat we erg veel vragen zouden krijgen want het duurde 4 uur, maar we kregen vooral erg veel eten, wat ook prima was. Gisteravond had ik een feestje bij een paar Denen. Ze hebben een vrij grote woonkamer, maar die stond binnen no time vol met internationale studenten. Vooral de mensen jonger dan 21 waren heel snel dronken want die mogen hier niet drinken, dus als ze de kans krijgen gaan ze gelijk helemaal los. Beer pong is een erg populair spelletje hier. Weer heel veel nieuwe mensen ontmoet. Er zijn hier echt studenten van overal ter wereld, ook uit Zuid Amerika, Afrika en het Midden-Oosten. Ik ben al verhuisd, maar ben toch maar bij Katie blijven slapen, zodat ik ’s nachts met Carmen naar huis kon lopen.

Seattle bevalt supergoed tot nu toe! De mensen zijn erg aardig, de campus is prachtig en er is erg veel te doen. Het lijkt me nu wel erg leuk om wat meer Amerikanen te ontmoeten, want ik heb eigenlijk alleen nog maar internationale studenten gesproken. De Amerikanen komen volgende week pas allemaal naar de campus, als de courses beginnen. Komend weekend ga ik waarschijnlijk met een groep mensen naar Vancouver Island in Canada, we gaan proberen een auto te huren. Moet eerst een aantal handtekeningen regelen omdat ik anders de VS niet weer in kom. Donderdag is er een boat cruise door de baai van Seattle en vandaag ga ik kayakken. Genoeg te doen dus hier!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Madelon

Wow Lauz!! Volgens mij ben jij al hartstikke
geintegreerd! En de foto's zijn ook heel mooi!
Ga maar heel hard genieten de komende tijd
(tussen colleges door).

Liefs Lon xx

Ps. Een lange mail uit Grunn is on his way!

Jettie

Wat super allemaal!! Ik zie je er helemaal lopen!!!
Geniet lekker, véél plezier!!
Ik zal binnenkort een mailtje met mijn belevenissen sturen.

Liefs Jettie

Melanie

Hey meis!

Wat leuk zeg om te lezen wat jij allemaal doet en meemaakt daar! Lijkt heel erg op wat ik hier had! Grappig he die niet-21'ers die zo snel dronken worden! (Hoor ik niet bij hoor:P) En beer pong is maar raar he:P Heel veel plezier maar weer! Skypen snel! Mexico in maart?

Liefs, xxx Mel

Nienke

Hoi Laurie!!
Hmm, beer pong?! Klinkt interessant, moet je maar eens uitleggen als je weer in Groningen bent;) Fijn om te horen dat je zoveel dingen doet en dat je lekker veel kunt eten tijdens je introductie! Geniet ervan!!

Dikke knuf! Nien.

Mirjam

Hey Laus,

klinkt allemaal echt superleuk! De foto's zien er ook indrukwekkend uit. Ik denk dat ik ook maar eens een keertje moet sparen om naar Amerika te gaan. Voor mij is het een beetje hetzelfde nu. Heb introductieweek in Bangor, en er wordt hier ook van alles georganiseerd. Ik ben de omgeving hier aan het verkennen. Anglesey is nog erg nieuw en iedereen praat hier Welsh, wat wel even wennen is. Maar het is echt supergaaf en hardstikke mooi hier! Ik zal je weleens foto's sturen.

Ik hoop dat je vooral heel veel gaat genieten en niet te veel studeert, maar dat komt vast wel goed!

Liefs Mirjam

Elise

Hee! Heel tof om zo op de hoogte gehouden te worden van je avonturen! Ik krijg echt kriebels om nu ook lekker weg te gaan..helaas nog een paar maandjes wachten! Maar volgens mij ben je wel helemaal op je plek daar! Ik ben benieuwd naar al het moois dat je nog gaat beleven!

Liefs!

Anoek

He lieve Laus!!

Klinkt super! En volgens mij ga je alleen maar sportief bezig; komen die hardloopschoenen toch nog goed van pas ;)
Ik ben super jaloers! Heb je het ziekenhuis al ontdekt? En de veerboten?
Enjoy!!

Liefs,
Uk

Hanneke

Hoi,

Wat klinkt het allemaal leuk zeg! Zou erg gaaf zijn als je nog naar Vancouver Island gaat, hoop dat dat gaat lukken! En hopelijk heb je leuke vakken, leuke classmates en niet te vergeten een toprooster met véél vrije tijd!

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!