Laura in Seattle!

Bubble tea

Hallo allemaal!

Ik ben er! Zondagmiddag om 5 uur lokale tijd kwam ik aan in het zonnige Seattle. Het tijdsverschil met Nederland is 9 uur dus ik kwam na een dag van 19 uur reizen hier ’s middags aan, wat erg raar was. De vlucht duurde lang maar gelukkig zat ik naast Lucas, een Franse jongen die hier een jaar komt studeren. Mijn host Katie stond heel cool met een bordje met mijn naam erop op het vliegveld te wachten. Katie is super en ze woont hier op de campus in een appartement. Toen we hier aankwamen zag ik gelijk dat ze een supergrote poster voor me had gemaakt om me te verwelkomen. Ze heeft me gelijk al een groot deel van de stad laten zien en we hebben bubble tea gedronken. Iedereen hier in Seattle drinkt bubble tea, het is een heel zoet drankje met onderin een soort van slijmerige winegum balletjes. Ik moet zeggen dat ik daar nog even aan moet wennen.

Maandagmorgen ben ik vroeg opgestaan om een kamer te bekijken. Ik zou eerst op de campus gaan wonen maar dat is toch niet gelukt en Katie kende iemand die een kamer vrij had. Het huis is erg leuk en typisch Amerikaans. Mijn kamer is ongeveer 12 m2 met nog een apart studeerkamertje er aan vast. Dus zelfs in Seattle heb ik twee kamers! Er wonen vijf meisjes in het huis, die onder andere uit Italie en Korea komen. Ik heb een dag bedenktijd en kan morgen bellen of ik de kamer wil. Het huis is 2 blocks verwijderd van de campus en ik kan nog steeds gewoon op de campus eten, wat toch wel erg handig is. Na de afspraak met mijn nieuwe huisbaas ben ik me gaan inschrijven bij de universiteit. Vanmiddag heb ik de bus gepakt naar downtown Seattle en ben ik naar Pike Place Market geweest, een enorme overdekte en erg leuke markt.

Ik heb al veel internationale studenten gesproken en de meesten komen uit Azie. Vaak doen ze hier hun hele studie en zijn ze verbaasd dat ik maar zo kort blijf. Ik moest overal behoorlijk lang in de rij staan dus genoeg tijd om andere studenten te spreken. Toen ik me inschreef kreeg ik mijn Husky Card. Alle studenten aan de UW worden Huskies genoemd, omdat dit de mascotte van de universiteit is. Met mijn Husky Card kan ik alles kopen, van koffie tot avondeten en boeken en kleding. Ook kan ik hiermee gratis met de bus. Allemaal erg goed geregeld dus. Vanavond ga ik met Katie hier op de campus eten, ben benieuwd hoe goed ze hier kunnen koken!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Jurjen

Hey Laura!

Leuk dat je zo goed bent opgevangen. Dat geeft een heel vertrouwd gevoel. Zo te lezen vermaak je je nu al prima. ;) Geniet ervan! :D

-xxx- Jurjen

Hey Laurie!

Grappig joh, die bubble tea.. wil je daar een keer een fototje van maken? want ik ben natuurlijk weer erg benieuwd hoe dat eruit ziet! Haha net als van je vliegtuigfood;) Ben blij te horen dat je nu al een kamer hebt gevonden (als je hem accepteerd) en dat je al druk bezig bent met allemaal dingetjes regelen en doen.

Heel veel plezier met alles!!

Dikke knuf, Nien.

Silke

Lieve Laus,

Klinkt als een goed begin:) Ben heel benieuwd wat je de komende dagen allemaal gaat beleven.
Heel veel plezier!

Dikke Kus

Uiteraard drinken wij vanavond een wijntje op jou;)

Lon

Lieve Lauz,

Volgens mij vermaak jij je nu al heel goed zo te lezen!
Stuur snel weer 'n update over je intro en vooral niet de foto's vergeten hoor!

Dikke kus Lon xx

Jettie

Lieve Laus,
Wat alweer een boel beleefd in zo'n korte tijd!!!
Nog steeds een beetje jammer dat we elkaar op Schiphol niet konden ontmoeten!
Ben benieuwd hoe je Amerikaanse maaltijd was!
Ik ga zo werken, zal wel even wennen zijn na ruim twee weken vakantie.
Lief mens succes, en dikke kus van Jettie

MAr

Jaa ik ben ook voor foto's laus!: )
Best leuk een eigen plekje voor jezelf toch? Niet met 3 mensen op 1 kamer..
Vond t super leuk f met je te kletsen op msn!! Nog geslapen daarna? haha!
Heel veel plezier op je kamp en uitstapjes deze week!!
kus!

Moniek

Hej Laura!
Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je zo snel een kamer hebt kunnen vinden! Heel veel plezier de komende tijd!
Kus, Moniek

Benny

Hey Lau,

Cool. Opgehaald worden met een bordje op het vliegveld, altijd al eens willen meemaken. Nou ja, is me ook een keer overkomen, maar het blijft cool. Leuk ook om gelijk wat foto's te zien.

Te gekke tijd toegewenst daar, gaat vast wel lukken. Binnenkort die hoge toren op he (hoe heet dat ding ook weer? Skytower?).

Vanuit Shanghai, maiiiiii

Roelie & Mekke.

Hallo Laura,
We hebben jou eerste reisverslag gelezen na een lange reis veilig aangekomen.
Mooi dat het goed klikt met je host Katie, altijd mooi dat je iemand hebt om een beetje wegwijs te maken.
Laura het gaat je goed.

Een warme groet Roelie & Mekke Jan

Roelie & Mekke

Hallo Laura,

We hebben je reisverslag weer gelezen, het is volop genieten. Lekker eten en drinken en de vele nieuwe mensen die je ontmoet.
Laura veel plezier verder en succes met je studie, of kom je daar niet aan toe

Groetjes Roelie & Mekke.Jan

inge

Hallo laura, we zijn net terug uit de states
Was erg leuk, fijn dat je goed aangekomen bent en goed opgevangen bent, leuke verslagen.
ik vang nu kasper op ha, ha. veel liefs en plezier.
liefs inge

Jurjen

Hey Laura!

Wow, jij vermaakt je wel he. ;) Wordt er wel een beetje jaloers van, ziet er allemaal prachtig uit!

Liefs,
Jurjen

Janita

Joh nou k heb je verhalen es ff gelezen! ow wat gaaf om naar Amerika te gaan! heel veel plezier en studieze daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!