Laura in Seattle!

Vancouver en Thanksgiving

Dag laiverds!

Na mijn midterms had ik het de eerste paar weken van november lekker rustig en had ik veel tijd om mijn research project af te ronden en leuke dingen te doen. Samen met Carmen, Josefina en Amber ben ik naar het Boeing museum geweest, een van de grootste attracties hier in Seattle. Boeing is naast Microsoft een van de grootste werkgevers hier in Seattle en het Microsoft museum ga ik misschien ook nog wel naar toe binnenkort. Het was steeds erg mooi weer en dus heb ik de stad verder verkend en veel mooie foto’s van de skyline en de Space Needle kunnen maken. Ook ben ik naar een fratparty geweest met Carmen omdat ik daar toch wel erg nieuwsgierig was. Fraternities en sororities zijn overduidelijk aanwezig hier en ze wonen in hun eigen villa’s ten noorden van de campus. We hebben de hele avond beerpong gespeeld, een spelletje waar ik inmiddels behoorlijk goed in aan het worden ben. De bedoeling is dat je een pingpongballetje in een paar bekers met bier aan de andere kant van de tafel weet te mikken, hoe meer je raakt hoe meer je tegenstander moet drinken.

De afgelopen twee weken was Kasper hier, wat natuurlijk erg gezellig was. Hij kwam op woensdagavond op het vliegveld. Ik was er op voorbereid dat ik erg lang zou moeten wachten op Seatac airport dus ik had wat boeken meegenomen, maar Kaspers vlucht landde veel eerder dan gepland en dus heeft hij helaas een tijdje op mij moeten wachten. Dit zal ik waarschijnlijk nog wel even aan moeten horen. Vrijdagochtend vroeg vertrokken we met de bus naar Vancouver in Canada. De reis en grensovergang verliepen voorspoedig en rond 2 uur waren we al ingecheckt bij ons hotel en konden we de stad gaan verkennen. Vancouver is een erg gezellige stad met veel leuke kroegjes en restaurantjes. Ons hotel zat midden in het centrum boven een Irish Pub, die we gelukkig ’s nachts niet konden horen. Vrijdagavond zijn we de Vancouver Lookout op geweest en hebben we heerlijk gegeten bij een Grieks restaurant. Kasper kan het erg waarderen dat er hier in alle restaurants sport wordt uitgezonden, ik iets minder.

Op zaterdag zijn we met de bus naar North Vancouver gegaan om de Capilano suspension bridge te bezoeken. Deze overbrugt de Capilano River op 70 meter hoogte en ligt midden in een rainforest, waar een boardwalk doorheen was aangelegd zodat we daar konden rondwandelen. Het regende behoorlijk maar gelukkig kregen we poncho’s, zie foto’s.’s Middags hebben we geshopt en ’s avonds zijn we weer heerlijk uit eten geweest, waarna we in een kroeg Ultimate Fighting Championships gekeken hebben, wat hier erg populair is. Zondag hebben we fietsen gehuurd om Stanley Park te bekijken, een prachtig natuurpark dat tegen downtown Vancouver aanligt en verder omringd wordt door water. Daarna was het alweer tijd om Canada te verlaten en terug te gaan naar Seattle.

Maandag en dinsdag heb ik Kasper Seattle verder laten zien en hebben we ’s avonds nog wat gedronken met Carmen en Josefina. ’s Avonds vertrokken we met Katie, mijn host, en Richard, haar verloofde, naar Oregon om Thanksgiving te vieren bij haar ouders in Salem. Woensdagochtend ben ik met Katie en haar moeder en tante mee geweest naar Katies eerste wedding dress appointment, wat erg leuk was. Katie is twee weken geleden ten huwelijk gevraagd door Richard en draagt sindsdien een verlovingsring met een enorme diamant. ’s Middags zijn Kasper en ik met Katies vader en Richard naar de Silver Falls geweest, zie foto’s! Donderdag was het dan Thanksgiving, wat erg uitgebreid gevierd wordt hier. Vanaf woensdagmiddag hebben we constant in de keuken gestaan om stuffing voor de kalkoen, pumpkin trifle, pumpkin pie, allerlei soorten aardappels en brood te maken. Donderdagmiddag hebben we met zeventien mensen geprobeerd om dit allemaal op te eten, wat bij lange na niet gelukt is. Daarna gingen alle jongens basketballen, wat een traditie is bij Katies familie. Kasper had het er zwaar mee maar hij zat wel in het winnende team. Vrijdag mocht hij rijden in de net aangeschafte ’69 Camaro van Katies vader, wat hij erg leuk vond. Zaterdag zijn we via Portland terug gereden naar Seattle. In Portland hebben we een paar uur rondgewandeld en geshopt. Alle winkels zijn hier inmiddels helemaal in kerstsfeer, wat erg leuk is om te zien. We hebben erg leuke dagen gehad in Oregon, mede dankzij de erg gastvrije familie van Katie.

Kasper is hier nu nog een paar dagen en woensdag vertrekt hij weer naar Nederland. Dan zal ik hard aan de studie moeten, want de finals komen er aan en de afgelopen weken heb ik natuurlijk niet zoveel tijd gemaakt om te studeren. De tijd gaat nu wel erg snel, over drie weken ben ik alweer in Nederland, wat toch wel een erg raar idee is! Op 15 december ben ik hier klaar met studeren en dan heb ik gelukkig nog een week om hier leuke dingen te doen, te shoppen en met mensen af te spreken.

Tot over een paar weekjes!

Reacties

Reacties

Anoek

He lieve Laus!!

Wat een heerlijke verhalen weer :) Kan ook niet anders als Kasper er is natuurlijk!
Niet te geloven dat je over 3 weken al weer hier bent!
Geniet er nog maar heel hard van!!

Vanavond vieren we traditie-getrouw Sinterklaas met de Terca-Feira meiden, dus we zullen op je proosten!

Voor meer verhalen; hou je mail in de gaten ;)

Heel veel succes met de finals en nog heel veel plezier!

Xx Uk

Alfred

Leuk verhaal weer, Laura! Weer heel wat gezien dus. Geniet nog maar even van de laatste dag met Kasper, en succes daarna met je finals. Dan kun je over zo'n drieënhalve week weer lekker door het stopcontact brullen. Goeiedag eem!

Nienke

jaja, time flies when you're having fun! wat een mooi verhaal weer Laura en wat jammer dat het mooie avontuur al zo snel weer voorbij is. Ik vind het wel superleuk dat ik je nog even kan zien voordat ik wegga:) Geniet van je laatste weekjes!!
Knuf.

inge

hallo Laura,
wat leuk om te lezen en wat gaat de tijd snel, de weken vliegen om.
ik mis je wel, afstand is toch aanwezig.
]Maar dew tjd gaat senl en voor we het in de gaten hebben ben je weer terug.
Met Bob is alles oké/ Max en Xam heb ik uit de buurt gehouden.
Ze worden al erg groot.
fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben.

liefs Inge

Roelie & Mekke.Jan

Moi Laura,
Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt van je belevenissen en de mooie tijd die je met je vriend Kasper hebt gehad. En nu nog even hard studeren en je tijd daar zit er dan al weer op. Veel succes met je studie.
We hebben ook even de mooie foto's van je gezien.
Zo te zien vermaak je je daar best en de tafels zijn rijk gevuld met allerlei lekkernijen.

Laura nog een fijne tijd daar toegewenst.

Liefs Roelie & Mekke.Jan.

Mirjam

Hey Laus!

Echt superleuk wat je daar allemaal beleeft. En wat een geluk dat je zo'n goede host hebt, die je zoveel kan laten zien en die zo gastvrij is, dat ze jou en kasper overal aan deel laten nemen! Echt bijzonder.

Geniet nog even van je laatste weekjes daar!

Liefs Mirjam

Jettie

Hey Laus,
Time flies!!! Wat heb je weer véél beleefd! Fijn hè dat Kasper er was!
Lief je mail, dank!
Op de 22e ga ik een dag met bewoners met een bus naar
D üsseldorf naar een kerstmarkt. Theo gaat ook mee, leuk hè!
Komend weekend gaan we naar een concert in de Jaarbeurs van omroep Max, ja ik ben grijs mét bril en Theo kaal, dus het is verantwoord!
Meis, geniet nog van je laatste twee weekjes!

Liefs van Jettie

Kasper

Geniet nog even van je laatste week laiverd!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!