Laura in Seattle!

Student life

Hoi allemaal!

Het heeft even geduurd, maar de colleges zijn hier nu ook echt begonnen. Na drie weken vakantie vieren hier in Seattle werd dat ook wel tijd, maar het was toch even wennen. De colleges en vakken zijn hier heel anders opgezet dan in Nederland. Al gauw bleek dat ik het met mijn drie vakken wel erg druk zou krijgen, dus heb ik ervoor gekozen om een van mijn vakken in te ruilen voor een research project bij Urban Planning. Het grote voordeel hiervan is dat ik toch iets met planologie kan doen in de periode dat ik hier zit. Ik ga onderzoek naar het planningsbeleid van de staat Washington op het gebied van urban growth management en het belooft een interessant onderzoek te worden. Het leuke hieraan is ook dat ik mijn eigen tijd kan inplannen.

Mijn collegedagen beginnen altijd om half 12, ik kan dus elke dag uitslapen als ik dat zou willen. Het is 10 minuutjes lopen naar de collegezaal, inclusief onderweg koffie halen bij de Starbucks. Ik begin elke dag met History of the United States. Voor dit vak moet ik flink wat boeken lezen en essays schrijven, de eerste heb ik vorige week al ingeleverd. Vandaag kreeg ik het terug en ik heb een A- gehaald, een goed begin dus! Het is een erg interessant vak, omdat bijna de hele Amerikaanse geschiedenis behandeld wordt. De colleges duren hier allemaal maar 50 minuten en dat vind ik wel erg prettig. Voor mijn tweede vak, the Rise of Asia, heb ik daarna ‘s middags nog een uurtje college. Voor dit vak moet ik elke dag de New York Times lezen, wat ik erg leuk vind om te doen. Ik heb elke maandag een klein tentamen voor dit vak en ook moet ik elke week een kritische reactie op een artikel schrijven. Op vrijdag heb ik daarnaast voor beide vakken een discussion section, waarin de readings van de week besproken worden. Ik had verwacht dat het discussiëren in het Engels moeite zou kosten maar dit is gelukkig prima te doen. Komende weken ga ik voor beide vakken ook een research paper schrijven. Genoeg te doen dus, maar gelukkig zijn het allemaal erg verschillende dingen en heb ik genoeg afwisseling.

Gelukkig heb ik naast het studeren nog wel tijd over om leuke dingen te doen. Vorige week ben ik naar een baseball game geweest met een grote groep internationale studenten en dit weekend heb ik het universiteitsteam, de Huskies, aangemoedigd bij een American Football wedstrijd. Met beide sporten was ik niet zo bekend, maar de sfeer in het stadion was erg goed en er gebeurde van alles om de wedstrijd heen. In de rust komen er honderden cheerleaders het veld op en natuurlijk wordt de vlag officieel uitgerold voor de wedstrijd begint.

Ik ben erg blij dat ik besloten heb om niet op een plekje op de campus te wachten, want mijn huis bevalt erg goed. Het huis is nu helemaal vol: 4 meisjes boven waaronder ik en 2 meisjes in de kelder. Achter wonen 2 jongens die hun eigen voordeur hebben. Vooral met de meisjes die boven wonen kan ik erg goed opschieten: Sofia uit Italie, Jessica uit Zuid-Korea en Alice uit Hongkong. We gaan regelmatig samen wat drinken en zaterdag ben ik met Sofia naar de farmers market hier in het University District geweest, wat erg gezellig was. We hebben onder andere pompoen geproefd, die zijn erg populair hier nu zo vlak voor Halloween.

Het blijft leuk om af en toe de bus te pakken naar een andere wijk in Seattle en om daar een beetje rond te wandelen. Vorige week ben ik met Josefina en Ellen naar Alki Beach geweest, waar we een prachtig uitzicht hadden op de Olympic Mountains. Daarna hebben we fish and chips gegeten vlakbij Pike Place Market, in het centrum van de stad. Gisteren hebben Sabrina, Amelie en ik een paar uur gewandeld langs de Puget Sound, wat erg leuk was na een weekend toch best wel veel studeren. Het weer is nog steeds prima hier, het begint langzaam wat kouder te worden. Iedereen wacht op de regen, ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren!

Liefs Laura

Reacties

Reacties

Jettie

Lieve Laus,
Wat beleef jij véél!Ik ben een beetje jaloers, mag wel hè!
En ook de afwisseling, dat maakt het perfect! Hier wordt het zo langzamerhand ook wat kouder, maar ik heb nog steeds de warmte van Menorca in m'n lijf. Werkt lang na!
Met Felix ook alle top!
Succes met alles en ik geniet van je enthousiaste mails!!!
Liefs van Jettie

Anoek

He Laus!!

Wat een heerlijke verhalen! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Maar ik had natuurlijk niet anders verwacht ;)
Hier in Grunn gaat ook alles z'n gangetje, m'n 3e co-schap van dit jaar zit er al weer op, dus ik geniet van een weekje bijkomen!
Vanavond is Terca Feira bij mij, dus zal eens even iets lekkers maken...
Binnenkort gaan we met Kas en drankje doen in de stad!
En zoals je vast al hebt gehoord is het hier officieel herfst! Het gaat komende week gewoon richting het vriespunt! Dus geniet nog maar van de zon aan de andere kant van de oceaan!

Lieve Laus; niet te hard studeren, maar vooral genieten van het mooie leventje daar!

We mailen!!

Liefs,
Uk

Mirjam

Hey Laus,

Klinkt erg leuk, die colleges, maar idd wel druk. Grappig om te lezen dat je naar american football en baseball bent geweest en allemaal typisch amerikaanse dingen ook doet! Het gaat straks maar saai lijken in groningen als je weer terugkomt! Geniet ervan!

Liefs Mirjam

Rein

Wow klinkt weer leuk allemaal! Klinkt inderdaad als een iets drukker programma dan bij ons op de faculteit he:P

Eerst Gaelic football en nu American football en Baseball.
Tof!

Roelie & Mekke Jan

Moi Laura,

We hebben je verhaal weer gelezen, als dit zo leest moet je wil druk hebben zowel met de studie als met het uitgaan. Maar volgens ons geniet met volle teugen,
de foto's geven dit wel aan je staat er steeds met een vrolijk gezicht er op.
Nou Laura het ga je goed, en tot het volgende verslag en bedankt tot zover.

Een warme groet Roelie & Mekke Jan.

Carmen

I'm observing your blog - especially your photos :P

Melanie

Hey meis!!

Na drukke maar super leuke reisweken met m'n zus tijd om je blog ff bij te lezen;) Fijn dat jij het ook zo naar je zin hebt daar in Seattle! Hoop dat je nu genoeg tijd over hebt om naast studeren ook leuke dingen te doen! Maar dat zit volgens mij wel goed he! Leuk dat de wedstrijden leuk waren! En echt super dat Kasper langs komt! Was ook zo fijn om Thomas hier te zien! Tot snel en heel erg veel plezier!
Liefs, Mel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!